Pagina's

donderdag 25 juni 2015

Project Ten Pan // Update #1

Een dikke maand geleden begon ik aan mijn persoonlijke Project Ten Pan. Tien producten die ik of op wilde maken, of vaker wilde gaan gebruiken. Ik ben dit 'project' begonnen om verschillende redenen. Zo gebeurd het helaas regelmatig dat ik producten weg moet gooien die niet meer goed zijn. Dat terwijl ik er voor mijn gevoel amper gebruik van heb gemaakt. En het blijft gewoon leuk om producten op te maken.
We zijn nu ruim een maand later. En dus hoog tijd voor een update. Ben jij benieuwd hoe het mij vergaan is, lees dan snel verder...

Catrice Prime And Fine Highlighting Powder

13 mei
Allereerst de highlighter van Catrice. Deze highlighter heb ik al een aantal jaren in mijn bezit. In mijn vorige artikel gaf ik al aan dat het niet mijn doel is om deze op te maken. Maar het zou wel leuk zijn als ik pan kan raken. Dit is hoe de Highlighter er uit zag op 13 mei. Sinds dien, heb ik deze bijna dagelijks gebruikt.
Nu
Een dikke maand later.. Zie jij verschil? Ik niet. Deze highlighter is heel zuinig in gebruik. Het gaat dus nog wel even duren voor ik de pan ga raken.


Labello Lip Butter Vanilla&Macadamia

13 mei


Mijn verzameling lippenbalsem is nogal groot. En dus is mijn bedoeling om ze 1 voor 1 op te maken. Te beginnen met deze van Labello. De lippenbalsem van Labello gebruik ik dagelijks voor het slapen gaan. Een hele fijne vette balsem, voedt goed en ruikt ook nog eens heel lekker.
Nu
Een dikke maand later zie je duidelijk vooruitgang. Ik heb inmiddels de bodem bereikt. Toch gaat het nog wel een paar maanden duren voor deze op is. Deze blijft dan ook gewoon op mijn nachtkastje liggen voor dagelijks gebruik.

Essence Tinted Lip Balm 01 Light up!

13 mei
De Tinted Lip Balm van Essence. Verzorging van een lippenbalsem, maar de kleur van een lipstick. Om mijn verzameling lipsticks te verkleinen heb ik mij afgelopen maand op deze gefocust.
Nu
En met resultaat. Hij is op. Ik kan dus aan een nieuwe lipstick beginnen om op te maken. Welke ik hiervoor gekozen heb, zie je verderop in dit artikel.

Maybelline Color Tattoo 70 Metallic Pomegranate

13 mei
De Color Tattoo van Maybelline. Een crème product, die niet eeuwig goed kan blijven. En dus was mijn bedoeling deze zoveel mogelijk te gebruiken. Om op die manier toch de waarde eruit te halen.

Nu
En dit is hoe de Color Tattoo er nu uit ziet. Niet veel verschil. En dat komt omdat ik deze niet veel gebruikt heb de afgelopen maand. Dit soort producten is gewoon niet zo mijn ding.
Ik ga deze Color Tattoo dan ook in mijn 'weg-geef-bak' doen. Misschien dat ik er iemand anders blij mee kan maken, die dit product wel graag gebruikt.
Uiteraard heb ik een nieuw product toegevoegd aan mijn Ten Pan. Zodat ik wel tien producten hou om me op te focussen. Deze nieuwe producten komen later in dit artikel aan bod.

Elf Cream Eyeliner Black

13 mei
Nog een product wat niet eeuwig goed blijft. De cream eyeliner van Elf. Deze eyeliner is mooi zwart. Blijft goed zitten. En is makkelijk in het aanbrengen. Om te voorkomen dat deze uitdroogt heb ik hem toegevoegd aan mijn dagelijkse make-up look.
Nu
En bij gebruik focus ik mij voornamelijk op 1 stukje. Zodat je goed kunt zien hoeveel vooruitgang ik heb geboekt. Zoals je kunt zien heb ik een klein deukje gemaakt in de rand. En dat is dus na een maand gebruik... Je hebt maar heel weinig nodig van deze eyeliner. Gelukkig is hij nog steeds goed creamy. Ik blijf deze dan ook met veel liefde elke dag gebruiken.

Vollare Golden Line Oogschaduw mono's
13 mei
De oogschaduw waar ik mij op wilde focusses waren 4 mono's van Vollare.
Ik heb een aantal weken deze kleuren elke dag gebruikt.
Nu
En dit is hoe de mono's er nu uit zien. Niet zo heel veel anders dan een maand geleden. Deze oogschaduw is goed gepigmenteerd en dus heb je niet veel nodig.
Inmiddels ben ik de look met deze kleuren wel een beetje zat. En dus heb ik deze oogschaduw weer terug in mijn la gedaan. In plaats daarvan wil ik me nu focussen op een pallet. Welke dat is zie je verderop.

Prize Cosmetics Bath Foam anti stress

13 mei
Deze Bath Foam moest nodig eens opgemaakt worden. Hij was namelijk al een paar jaar oud. Ik heb deze foam gebruikt als douchegel. Mijn doel was om deze binnen een maand op te maken.
Nu
En dat is gelukt. Ik heb weer een product minder in de kast.. Jee!
Kruidvat Hair Repair Oil

13 mei
De Hair Repair Oil van Kruidvat. Een hele fijne olie, die net even wat extra glans en verzorging aan je haar geeft. Ik heb dit product de afgelopen maand niet dagelijks, maar toch wel regelmatig gebruikt.
Nu
En hier kun je zien wat ik in de afgelopen maand heb gebruikt. Het pijltje geeft aan waar ik was op het moment dat ik aan dit project begon. Ik blijft dit product gebruiken, in de hoop dat ik over een aantal maanden weer een product minder in mijn kast heb.

Givench Ange ou Demon Deodorant
Een geparfumeerde deodorant van Givenchy. In mijn vorige artikel gaf ik al aan dat ik 'zin' moet hebben in de geur van deze deodorant. Ik heb mijn best gedaan. Maar ik vind het nog steeds geen lekkere geur. Deze gaat daarom ook in mijn opgemaakt-bakje. Er zit denk ik, net iets minder dan een derde in.



Body Luxuries Sunflower Body Lotion
13 mei
In de zomer heeft mijn huid wat minder hydratatie nodig dan in de winter. En dus gebruik ik vaker een body lotion, dan een body butter. De afgelopen maand heb ik bijna dagelijks deze body lotion van Body Luxuries gebruikt. Mijn doel was om deze binnen 2 maanden op te maken.

Nu
En zoals je kunt zien, ben ik inmiddels een heel eind. Door het vele zonnen de afgelopen maand, heeft mijn huid toch wel wat voeding nodig. En dus heb ik deze body lotion enorm vaak, en veel gebruikt. Helaas is de hydratatie van deze lotion niet optimaal ben ik achter gekomen. En daarom gaat hij ook zo snel op. Soms smeer ik zowel 's morgens als 's avonds mijn lichaam in met deze lotion. Ik vermoed dat ik over een week deze dan ook heb opgemaakt.


En dan door met de producten die ik aan mijn project toevoeg.

Melkmeisje Body Lotion Karnemelk

Allereerst deze body lotion van Melkmeisje. Deze wil ik gaan gebruiken zodra die van Body Luxuries op is. Het zwarte streepje op de onderste foto geeft aan hoeveel er op dit moment nog in de fles zit. Dit is een hele dunne body lotion, die erg zuinig in gebruik is. Ik denk daarom ook dat ik hier twee maanden over ga doen om op te maken.

Body&Earth Elements Showergel Sweet Pomegranate


Ook wil ik weer een douche gel toevoegen aan mijn project. Deze douche gel zat in een geschenkverpakking die ik ongeveer een jaar geleden bij Kruidvat kocht. Dit is maar een klein flesje en zal dus ook snel opgaan. Ik verwacht binnen een maand.

Pink Tease Eyeshadow Pallet 


Als vervanging voor de mono's heb ik dit oogschaduwpallet van Pink Tease toegevoegd. Een heel fijn pallet, met genoeg kleuren om te kunnen variëren. Waardoor ik niet bang hoef te zijn dat ik elke dag dezelfde look moet maken. Ook voor dit pallet geldt weer, dat het niet mijn bedoeling is om deze op te maken. Ik wil gewoon meer gebruik maken van alle oogschaduws die ik heb.

  Catrice Infinite Matt + Allround BB Foundation


Na mijn vakantie ben ik nogal wat bruiner dan normaal. En dus moest ik op zoek naar een foundation die qua kleur nu bij mij past. Ik kwam deze twee producten van Catrice tegen. Een BB cream, en een foundation. Beide passen qua kleur nu perfect. Ik wil beide producten graag opmaken. Ik denk dat ik daar ongeveer twee maanden over ga doen.

  Essence Lipstick 09 Wear Berries!


En natuurlijk moet er ook een nieuwe lipstick in dit project. En dat is deze van Essence geworden. Dit is echt mijn favoriete kleur op dit moment. Helaas is deze lipstick niet meer te koop, omdat Essence deze kleur uit het assortiment heeft gehaald. Op de onderste foto zie je dat ik op de dop een streepje heb gezet. Dat is om aan te geven hoeveel ik op dit moment nog aan product over heb. En zo kan ik bij de volgende update goed zien hoeveel ik eigenlijk gebruikt heb. Ik heb nog nooit een (echte) lipstick helemaal opgemaakt. Ik ben daarom ook heel benieuwd hoe lang ik nog met deze kan doen.


Catrice Defining Blush 060 Rosewood Forest

En dan als laatste een blush. Ik ben op dit moment bezig met een inventory maken. Oftewel een lijst met alle producten die ik heb. En toen kwam ik erachter dat ik (maar liefst) 66 blushes heb.
En toch gebruik ik vaak dezelfde. Hoog tijd dus voor een beetje afwisseling. Ik wil mij deze maand op deze blush focussen. En dan bij de volgende update zoek ik weer een andere uit, die meer liefde verdiend.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om samen met mij de vooruitgang te bekijken.

Over een maand kijken we samen weer even hoe het is gegaan. 

Liefs Annechien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten