Pagina's

zondag 9 november 2014

Opgemaakt #2

Het is natuurlijk alweer een tijd geleden dat ik een artikel plaatste. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen producten heb op gemaakt. Vandaag zie je mijn 'empties' van september tot en met nu. 
Met kleine mini-reviews. Veel leesplezier


Allereerst producten voor het haar. 
Nu mijn haar wat langer is, gebruik ik niet zoveel haarlak meer. Toch heb ik een bus opgemaakt. Deze haarlak van Shwarzkopf blijft toch wel een favoriet, waarschijnlijk van velen. Plakt niet, houdt mijn haar in model en ruikt ook nog eens lekker.
Ook heb ik weer een fles van mijn favoriete shampoo op gemaakt. De Maroccan Argan Oil shampoo van Kruidvat eigen merk. Deze shampoo maakt mijn haar goed schoon en heerlijk zacht. Hij is erg zuinig in gebruik en kost nog geen euro voor 500 ml.
Shampoo waar ik minder over te spreken ben is die van Wunderbar. Ik kreeg van mijn kapster een sample om te proberen. Maar ik ben er niet tevreden over. Mijn haar lijkt na het wassen nog vetter dan voor ik onder de douche ging. Er zit nog genoeg in het flesje om minstens 2x mijn haar te wassen. Maar ik gooi het liever weg. Geen aanrader!
Ook nog een masker opgemaakt. Namelijk die van Syoss. Ik kocht deze ooit bij de Action voor een klein prijsje. Fijn masker, die mijn haar heerlijk zacht maakt. En makkelijk doorkambaar ook. Als ik deze weer tegen kom bij de Action dan zou ik deze opnieuw kopen.

Dan reinigingsproducten die ik onder de douche gebruikt heb. Een wascreme van Balea. Ik kocht deze in Duitsland bij de DM. Fijne reiniger, maar ik zou er niet speciaal voor teruggaan naar Duitsland. Hij laat een heel klein beetje een vettig laagje achter, wat ik niet prettig vind.
En de FaceScrub van Byphasse krijg ik maar niet op. Ik heb mijn best gedaan. Maar ik vind hem voor mijn gevoelige huid te grof. En daarom gaat hij nu gewoon weg.

Nog meer reinigingsproducten. Weer een fles van mijn favoriete tonic is op gegaan. Dit is de cleansing gezichtslotion van Kruidvat. Deze is voor de droge en gevoelige huid. Er zit geen alcohol in, waardoor mijn huid wat rustiger blijft. Van het kleine beetje parfum dat er helaas wel in zit, heb ik gelukkig geen last. Hij maakt mijn huid goed schoon en laat geen plakkerig laagje achter. Ik heb inmiddels alweer een nieuwe fles in gebruik.
Ook maakte ik een flesje micellaire gel op van L'Oreal. Deze is voor gevoelige ogen. L'Oreal noemt di zelf een kalmerende oogmake-up remover. Ik geef toe dat de substantie van de gel heel verfrissend is. Maar toch zou ik deze niet opnieuw kopen. Ik heb gemerkt dat ik nog redelijk moet 'boenen' om mijn make-up ook echt allemaal weg te krijgen. En daardoor raken mijn ogen toch een beetje geirriteerd.

En om nog even in de categorie 'reiniging' te blijven. Ik maakte een pakje grote wattenschijfjes op. Deze koop ik altijd bij de Action en voldoen mij heel goed. Lekker groot dus snel klaar. Van DemakeUp maakte ik een pakje kleine wattenschijfjes op. Ik gebruik eigenlijk altijd die van Action of Kruidvat voor mijn ogen. Maar wilde deze ook wel eens proberen. Het zijn prima wattenschijfjes, maar niet zo bijzonder dat ik overstap. Ik blijf gewoon die van Kruidvat en Action gebruiken.
 Het pakje reinigingsdoekjes van Onyx is niet op. Maar er zit een scheur in de verpakking waardoor de doekjes zijn uitgedroogd. Ik gebruik deze doekjes eigenlijk alleen om mijn handen schoon te maken tussen het make-uppen door. 

Deze fles shower gel zat ooit in een kerstpakket. Hij is niet op, maar de substantie is niet helemaal lekker meer. En ook de geur is een beetje vreemd. Dus dan maar weg gooien. Omdat ik hem niet op heb kunnen krijgen, zul je begrijpen dat ik niet idolaat ben over deze shower gel.

Ook ging er een deo op. Deze is van Balea en komt dus ook uit Duitsland. Fijne deo, met een heerlijk frisse geur. Verder kan ik niet veel over zeggen. Maar eerlijk, ik ben ook absoluut niet kieskeurig met deo. Hij moet gewoon lekker ruiken...

Dan make-up. Mijn every-day oogschaduwbasis is weer op gegaan. Ik gebruik deze elke dag, en zorg ook altijd dat ik een back-up heb liggen. Dit is de I Love Stage Eyeshadowbase van Essence.
Het potlood is van Catrice, de Made To Stay Inside Eye Highlighter Pen. Hij is niet op, maar uit gedroogd. Het stiftje is zo hard geworden dat het niet meer prettig is om deze aan te brengen. 




Dan nog wat random dingetjes. Ik wilde heel graag een nachtcreme van TBS (The Body Shop) proberen. Maar om nou direct een hele pot aan te schaffen voor € 20,- ging mij te ver. En dus kreeg ik een sample mee. Fijne nachtcreme, maar niet zo fijn dat ik al een fullsize heb aangeschaft.
Nog een sample, namelijk van Dr. Hauschka. Een reiniger voor het gezicht. Ik heb echt heel lang met dit tubetje gedaan. En niet omdat hij zo zuinig in gebruik is, maar meer omdat ik deze reiniger echt niet prettig vind. Het laat een olie-achtig laagje achter. De substantie is heel vreemd korrelig. En de geur! Verschrikkelijk gewoon! Ik zou hier absoluut geen full size van aanschaffen.
 Epileermesje, die ik kocht bij DM in Duitsland. Heel handig om de kleine, donzige haartjes mee weg te halen, die gewoon te fijn en klein zijn voor een pincet.
En als laatste een doosje wattenstaafjes van de Action. Deze gebruik ik voor mijn oren, maar ook om foutjes bij het aanbrengen van make-up te herstellen. Deze doen prima hun werk.

Zo, dat was een hele lijst... Maar ik heb dan ook van 2 en een halve maand opgespaard.

Wat heb jij onlangs opgemaakt?

Liefs Annechien


Geen opmerkingen:

Een reactie posten